woensdag 23 januari 2013

Zweden – het beste van twee werelden

In ‘Jouw gids voor Zweden’ alles over de combinatie van modern land en ongerepte natuur

Er zijn twee dingen die buitenlandse gasten die Zweden voor het eerst bezoeken, altijd direct opvallen. Het ene is hoe modern het land is; van techniek, design, mode en levensstijl tot gedrags- en consumptiepatronen en maatschappelijke functies. Het tweede is de oorsponkelijkheid van de Zweedse natuur en de liefdevolle verhouding van de Zweden met hun geschiedenis, gebruiken en tradities.

Sinds vijftien jaar geeft VisitSweden de brochure ‘Jouw gids van Zweden’ uit. Ook dit jaar beschrijft VisitSweden het beste van de twee werelden; modern land en uitgestrekte landschappen. Van het vriendelijke stadsleven in Stockholm, Göteborg en Malmö; moderne steden dicht bij de natuur, een culinaire reis door Zweden; een gastronomische reis van de appelboomgaarden van Skåne en de bergbeekjes in Lapland, tot het feit dat Zweden als het meest homovriendelijke land van Europa wordt geclassificeerd. Kortom, Zweden van A tot Ö.

ij VisitSweden kun je de Zweden-brochure bestellen. Stuur een mail naar office.nl@visitsweden.com voor een PDF. Wie een exemplaar in print wil, kan mailen naar holland@visitsweden.com.

NOOT VOOR DE REDACTIE (niet voor publicatie):

Voor meer informatie over Zweden, over VisitSweden of over persreizen naar een van de Zweedse campings kun je contact opnemen met:
Pauline van den Brandhof, PR-manager VisitSweden
telefoon +31 (0)20 – 520 61 25, mobiel +31 (0)6 12 663 647
e-mail pauline.brandhof@visitsweden.com
Twitter: VisitSweden NL
Facebook:VolgZweden.
Beeldmateriaal van Zweden? Ga naar http://imagebank.sweden.se/

OVER VISITSWEDEN

VisitSweden is een communicatiebureau met als doel om het merk Zweden te promoten en om Zweden internationaal te promoten als een toeristische bestemming. VisitSweden richt zich op specifiek gekozen doelgroepen en heeft door haar aanwezigheid op 12 buitenlandse markten gegronde kennis over de reisvoorkeuren en kennisniveau’s van deze doelgroepen. Om de impact van onze marketing te maximaliseren, selecteren wij de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep via het juiste marketingkanaal.

VisitSweden is evenredig eigendom van de Zweedse staat, het Ministerie van Economische Zaken en een groot aantal bedrijven in de Zweedse Toeristische sector. Buitenlandse bezoekers besteden jaarlijks gemiddeld 87,1 miljard kronen in Zweden, wat meer is dan de gezamenlijke inkomsten van de Zweedse uitvoer van personenauto’s, ijzer en staal bij elkaar. De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan ongeveer 162.000 mensen (op basis van 1/1 FTE’s). Bron: Tillväxtverket, 2010.

Advertenties: