woensdag 15 mei 2013

Zweden sluit aan bij reiswensen Nederlandse toerist

Guerrillacampagne: Zuid-Zweden, iets anders!

Nederlandse vakantiegangers willen tijdens hun vakantie onthaasten, de dagelijkse routine afschudden, leuke dingen beleven en zon en warmte hebben. Dat blijkt uit onderzoek van VisitSweden. Het landenbureau geeft met de vandaag gestarte campagne Zuid-Zweden, iets anders! aan dat Zuid-Zweden perfect aansluit bij de reiswensen van Nederlandse toeristen. Sinds vanochtend zijn diverse bushokjes in Amstelveen omgetoverd tot de typisch Zweedse huisjes, stuga’s. Passanten zullen de normaliter ietwat saaie bushokjes veranderd zien in rood gekleurde huisjes met daarop informatie die consumenten zal inspireren een volgende vakantie in Zuid-Zweden door te brengen. Zuid-Zweden is namelijk iets anders!

Uit onderzoek van VisitSweden blijkt dat Nederlanders op reis gaan om rust te vinden en los te komen van de dagelijkse routines. Ook willen ze op zomervakantie voor de zon en warmte. Nederlandse vakantiegangers boeken de laatste jaren over het algemeen last-minute trips. Zuid-Zweden is dan een goede optie vanwege de afstand van 790 km, dat is dichterbij dan bijvoorbeeld het zuiden van Frankrijk, Italië of Spanje. Mooie natuur, water en zomer zijn tevens belangrijke elementen die de Nederlander aan Zweden doet denken. Met de lange zomerdagen in dit land sluit Zweden dus één op één aan bij de reiswensen van Nederlanders.

Vakantiebestemming Zuid-Zweden
De campagne is een initiatief van VisitSweden en bestaat uit een guerrillastunt, PR-activiteiten en het organiseren van persreizen naar Zuid-Zweden. Het doel is om consumenten te bewegen een volgende vakantie in Zuid-Zweden door te brengen. VisitSweden brengt thema’s als avontuurlijk, lekker buiten met lange zomerdagen en maar 790 km vanaf Utrecht onder de aandacht. Met de pay-off: Zuid-Zweden, iets anders! laat VisitSweden zien dat een vakantie naar Zuid-Zweden (de regio’s Skåne en Småland en het eiland Öland) anders dan anders is. Zuid-Zweden is eenvoudig te bereiken met de boot en auto. Campings hebben grote plekken voor de tent of je huurt een echte Zweedse stuga. Zuid-Zweden staat voor rust en ruimte, maar ook voor avontuur in bossen en een kanotrekking op een van de vele mooie meren. Aan de Zuid-Zweedse kust kun je heerlijk zonnebaden op lange witte zandstranden. Er zijn elanden en zeehonden in het wild te zien tijdens verschillende safari’s. Door de talloze attractieparken zoals High Chaparall en het Nils Holgersson Park is het een paradijs voor kinderen.

Voor meer informatie: www.visitsweden.com

NOOT VOOR DE REDACTIE (niet voor publicatie):
Voor meer informatie over Zuid-Zweden als vakantiebestemming en de campagne Zuid-Zweden, iets anders! kunt u contact opnemen met:
Pauline van den Brandhof, PR-manager VisitSweden
telefoon +31 (0)20 – 5206125 of +31 (0)6 – 12 66 36 47
e-mail pauline.brandhof@visitsweden.com
Facebook: Volg Zweden (VisitSweden NL)
Twitter: @VisitSweden

OVER VISITSWEDEN
VisitSweden is een communicatiebureau met als doel om het merk Zweden te promoten en om Zweden internationaal te promoten als een toeristische bestemming. VisitSweden richt zich op specifiek gekozen doelgroepen en heeft door haar aanwezigheid op 12 buitenlandse markten gegronde kennis over de reisvoorkeuren en kennisniveau’s van deze doelgroepen. Om de impact van onze marketing te maximaliseren, selecteren wij de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep via het juiste marketingkanaal. VisitSweden is evenredig eigendom van de Zweedse staat, het Ministerie van Economische Zaken en een groot aantal bedrijven in de Zweedse Toeristische sector. Buitenlandse bezoekers besteden jaarlijks gemiddeld 87,1 miljard kronen in Zweden, wat meer is dan de gezamenlijke inkomsten van de Zweedse uitvoer van personenauto’s, ijzer en staal bij elkaar. De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan ongeveer 162.000 mensen (op basis van 1/1 FTE’s). Bron: Tillväxtverket, 2010.

Advertenties: