vrijdag 25 januari 2013

Theaterpark Astrid Lindgrens Wereld breidt uit met Emil

Pippi Langkous in Villa Kakelbont bestaat echt. En ook Madieke in Junibacken, Ronja in de Mattisburcht en Karlsson boven op het dak in Stockholm bestaan echt. Alle plaatsen waarover Astrid Lindgren in haar boeken over schreef zijn verzameld op één plek: in Astrid Lindgrens Wereld in Zweden. Het park is dit jaar uitgebreid met de boerenhof Katthult waar belhamel Emil woont. Vanaf 9 mei 2013 is het park weer open met iedere dag vijftig verschillende theatervoorstellingen.

Katthult van Emil

Het nieuwe Katthult is ruim twee hectare groot. Het ligt bij een mooie eikenheuvel, in een prachtig natuurgebied. Hier kunnen de gasten een boerenhof ervaren zoals die er 100 jaar geleden uitzag, met veel dieren, maaiweides en talrijke, honderdjarige eikenbomen. En je ontmoet natuurlijk Emil, die er allerlei avonturen beleeft. Het park ligt op een paar kilometer van het huis waar Astrid Lindgren is opgegroeid, in Vimmerby, Småland, Zweden. Dagelijks zijn er vele voorstellingen en iedereen is welkom om alle figuren te begroeten.Een bezoek aan theaterpark Astrid Lindgrens Wereld in de regio Småland in Zuid-Zweden is een hartverwarmende ervaring.

Astrid Lindgrens Wereld

Småland is een typisch Zweedse streek: glooiend, bosrijk en bezaaid met meren. Maar ook lieflijk, plattelands, met kleine akkers, uitbundige bloemenvelden en falurode boerderijtjes. Er zijn volop mogelijkheden om te kamperen. Het park is geopend van 9 mei tot 26 september 2013. Meer informatie vind je op www.alv.se/nl waar je ook informatie vindt over het vakantiehuispark en de camping van Astrid Lindgrens Wereld.

NOOT VOOR DE REDACTIE (niet voor publicatie):

Voor meer informatie over Zweden, over VisitSweden of over persreizen naar een van de Zweedse campings kun je contact opnemen met:
Pauline van den Brandhof, PR-manager VisitSweden
telefoon +31 (0)20 – 520 61 25, mobiel +31 (0)6 12 663 647