vrijdag 8 februari 2013

Persreizen naar Zweden

VisitSweden is journalisten en redacties graag behulpzaam bij het realiseren van persreizen naar Zweden. Jaarlijks organiseert VisitSweden in samenwerking met Zweedse partners individuele persreizen.
Hier volgt een overzicht van persreizen naar Zweden waar in overleg met de PR Manager van VisitSweden een persreis voor geregeld kan worden (uiteraard afhankelijk van publicatiemoment, medium, doelgroep, bereik etc):

Skåne

Als je de televisieserie Wallander op basis van de boeken van Henning Mankell hebt gevolgd, heb je in een notendop ook de zuidpunt van Zweden redelijk goed gezien. En vooral Ystad, de plek van de misdrijven. Zo mooi is het echt: met golvende vlakten, witte huisjes in de verte en eindeloze zandstranden. Is dat Zweden, vraag je je af.
Er staan je hier nog meer verrassingen te wachten. De kustlijn van de beroemde Kullaberg in het noorden ligt bezaaid met bekende vissersplaatsjes als Mölle en Arild en exclusieve stadjes aan zee, zoals Torekov en Båstad.

Doordat het één van de rijkste agrarische regio’s van Europa is, is Zuid-Zweden groot op de markt voor kleinschalig, ambachtelijk geproduceerd voedsel. Lam, wild, gans en schaaldieren: allemaal even lekker. Kom dus genieten in de restaurants, bistro’s, bars en cafés in Malmö

Kampeerreis Zweden

De Zweedse Campingbond SCR en VisitSweden nodigen journalisten uit om kennis te maken met Zweden als kampeerland. Het is mogelijk een individuele persreis met eigen vervoer en eigen tent of caravan naar een Zweedse regio naar keuze te maken, met verblijf van één of meerdere nachten op één van de Zweedse campings van de Zweedse Campingbond waarbij ruim vijfhonderd campings zijn aangesloten.

Midden-Zweden

Een groot vakantieavontuur voor het hele gezin. Midden-Zweden is een vakantieland bij uitstek voor gezinnen die er graag op uit trekken. Welke leeftijd de kinderen ook hebben, reizen door de provincies Jämtland, Härjedalen, The Heart of Sweden, Dalarna en Hälsingland & Gästrikland is eenvoudig en aangenaam. De betoverende landschappen, de aanwezigheid van veel, heel veel, water, de vriendelijke Zweden, de uitstekende faciliteiten en de mogelijkheid om altijd en overal op avontuur te gaan, maken een vakantie in Zweden onvergetelijk.

Zuid-Zweden

In de regio’s Skåne en Småland en op het eiland Öland vind je eigenlijk alles: afwisselende natuur en rust, leuke steden, stranden, design, cultuur. In Zuid-Zweden vind je ook volop leuke dierentuinen en themaparken, leuk voor het hele gezin! En lekker dichtbij! Vanaf Utrecht is het naar Malmö 790 km.

NOOT VOOR DE REDACTIE

(niet voor publicatie):
Voor meer informatie kun je contact opnemen met:
Pauline van den Brandhof, PR-manager VisitSweden
telefoon +31 (0)20 – 520 61 25, mobiel +31 (0)6 12 663 647
e-mail pauline.brandhof@visitsweden.com
Twitter: VisitSweden NL
Facebook:VolgZweden
Beeldmateriaal van Zweden? Ga naar http://imagebank.sweden.se/

OVER VISITSWEDEN

VisitSweden is een communicatiebureau met als doel om het merk Zweden te promoten en om Zweden internationaal te promoten als een toeristische bestemming. VisitSweden richt zich op specifiek gekozen doelgroepen en heeft door haar aanwezigheid op 12 buitenlandse markten gegronde kennis over de reisvoorkeuren en kennisniveau’s van deze doelgroepen. Om de impact van onze marketing te maximaliseren, selecteren wij de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep via het juiste marketingkanaal.

VisitSweden is evenredig eigendom van de Zweedse staat, het Ministerie van Economische Zaken en een groot aantal bedrijven in de Zweedse Toeristische sector. Buitenlandse bezoekers besteden jaarlijks gemiddeld 87,1 miljard kronen in Zweden, wat meer is dan de gezamenlijke inkomsten van de Zweedse uitvoer van personenauto’s, ijzer en staal bij elkaar. De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan ongeveer 162.000 mensen (op basis van 1/1 FTE’s). Bron: Tillväxtverket, 2010.

Advertenties: