maandag 6 mei 2013

Opening ABBA-museum in Stockholm

Fans jaren gewacht op nieuwe plek voor Agnetha, Björn, Benny en Anni-Frid
Opening ABBA-museum in Stockholm

De Zweedse supergroep ABBA heeft eindelijk een eigen museum. Dinsdag 7 mei opent het museum in Stockholm officieel voor publiek.

Het museum komt in de Swedish Music Hall of Fame en brengt het verhaal van de band binnen de context van de Zweedse popgeschiedenis.  ABBA  werd in 1970 opgericht en werd enorm populair toen de groep het Eurovisiesongfestival van 1974 won met het nummer Waterloo. In 1983 ging de band uit elkaar. De groep verkocht tot op de dag van vandaag ruim 378 miljoen platen.

Voor wie van de zomer een bezoekje wil brengen aan het museum, kan een entreeticket boeken  op http://www.abbathemuseum.com/.

NOOT VOOR DE REDACTIE

(niet voor publicatie):
Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Pauline van den Brandhof, PR-manager VisitSweden,
vaste telefoon +31 (0)20 – 520 61 25, mobiel +31 (0)6 – 12 66 36 47
e-mail pauline.brandhof@visitsweden.com
Facebook: Volg Zweden (VisitSweden NL)
Twitter: @VisitSweden
Instagram: VisitSweden_Nederland

OVER VISITSWEDEN

VisitSweden is een communicatiebureau met als doel om het merk Zweden te promoten en om Zweden internationaal te promoten als een toeristische bestemming. VisitSweden richt zich op specifiek gekozen doelgroepen en heeft door haar aanwezigheid op 12 buitenlandse markten gegronde kennis over de reisvoorkeuren en kennisniveau’s van deze doelgroepen. Om de impact van onze marketing te maximaliseren, selecteren wij de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep via het juiste marketingkanaal. VisitSweden is evenredig eigendom van de Zweedse staat, het Ministerie van Economische Zaken en een groot aantal bedrijven in de Zweedse Toeristische sector. Buitenlandse bezoekers besteden jaarlijks gemiddeld 87,1 miljard kronen in Zweden, wat meer is dan de gezamenlijke inkomsten van de Zweedse uitvoer van personenauto’s, ijzer en staal bij elkaar. De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan ongeveer 162.000 mensen (op basis van 1/1 FTE’s). Bron: Tillväxtverket, 2010.

Advertenties: