zaterdag 1 juni 2013

Persnieuwsbrief maart 2013

Wifi op Zweedse campings

Tweederde van de Zweedse campings beschikt over wifi/draadloos internet. Dat is maar goed ook, want Nederlanders kunnen niet meer zonder internet op vakantie. Dit blijkt uit een online onderzoek in opdracht van reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance onder 1.000 respondenten naar houding en gedrag van Nederlanders voor en tijdens de vakantie. Social travel is de nieuwe vakantietrend. Tijdens het vakantieverblijf is voor veel Nederlanders een internetverbinding belangrijk om te kunnen blijven e-mailen en Facebooken. Hoewel volledig ontstressen en ontsnappen aan het dagelijks bestaan de meest genoemde reden voor een vakantie is (34%), geeft de helft van onze landgenoten aan zijn/haar e-mail tijdens de vakantie wel te checken. Een derde logt in op Facebook om onder meer te kijken wat vrienden aan het doen zijn. 8% begeeft zich tijdens de vakantie op Twitter.

Van de 500 campings in Zweden die zijn aangesloten bij de Zweedse campingbond SCR, heeft minstens tweederde wifi/draadloos internet. Althans deze gebruiken het symbool in hun PR-uitingen. Het kunnen natuurlijk nog meer dan die ruim 300 campings zijn, die gebruiken echter niet het wifi-symbool in hun communicatie.

Voor een ontspannen vakantie waar je echt de dagelijkse routine achter je laat, geniet van rust, ruimte, natuur en eventueel ook van alle internetmogelijkheden is Zweden dus dé vakantiebestemming. Boek een Zweedse stuga of een campingplek op www.camping.se om zeker te zijn van een mooi reisdoel.

Wonen op een vlot, met camper en al

Kraja Camping, Arjeplog, Noord-Zweden (Norrbotten) Lastig kiezen tussen op vakantie met caravan of boot? Dan kun je ze maar het best combineren. Huur bij de Kraja Camping in Arjeplog in Noord-Zweden een vlot met relaxbad (bastu), parkeer je caravan of camper op het vlot en zoek het mooiste plekje uit op het flinke meer Hornavan. Het supervlot heeft zelfs zijn eigen motor, een trapje om na het zwemmen gemakkelijk weer aan boord te komen, een tuinset en een barbecue.
Info: www.silverhatten.se

Luxe camping

Böda Sand, Löttorp, Öland Luxekamperen op Böda Sands camping op Öland. Dit op een na grootste eiland van Zweden ligt in de Oostzee en heeft een brug met het vasteland. Het landschap van het zuidelijk deel van Öland is zo bijzonder dat het op de Unesco-werelderfgoedlijst staat. De luxetenten van Böda Sand hebben een kroonluchter aan het dak, heerlijk zachte bedden, een avontuurlijke inrichting en een eigen terras met luxestoelen. Een restaurant bereidt de maaltijden.
Info: www.bodasand.se

Grottendorp bij de dierentuin

Skånes Djurparks Camping, Höör, Zuidwest-Zweden (Skåne)
Lord of the Rings op zijn Zweeds bij de camping van de dierentuin van de Zweedse streek Skåne, in het uiterste zuidwesten van het land. Een grottendorp waarvan de vertrekken zijn uitgerust met bedden en een douche/wc. Delen van de camping liggen in een natuurreservaat, Skånes dierentuin ligt er vlakbij.
Info: www.grottbyn.se

Advertenties: