maandag 1 juli 2013

Persnieuwsbrief 2013

Kleine campings met aardig personeel populair in Zweden

Uit een steekproef op Facebook door de Zweedse campingbond SCR blijkt dat kleine campings met mooie natuurschoon en aardig personeel de belangrijkste kenmerken zijn bij de keuze voor een camping. De Zweedse campingbond heeft 500 campings in Zweden, dus voldoende keuze om een geschikte camping te vinden. De meeste van deze campings hebben drie sterren. Dat zijn geweldige kampeerterreinen veelal gelegen aan een van de Zweedse meren, met mooie natuur, schoon sanitair, vaak is er een zwembad aanwezig en zijn er diverse activiteiten te doen, zoals kano’s en fietsen huren, paardrijden of ga je bij zonsopkomst of -ondergang op elandensafari. Op de Zweedse campings zijn de plekken groot genoeg voor je tent, maar er zijn ook Zweedse huisjes, stuga’s, te huur. Daarnaast hebben alle Zweedse campings een sauna. En, Zweden zijn aardige mensen, dus met het vriendelijke personeel zit het wel snor.
www.camping.se

Je eigen Dala-paard schilderen

De ‘Dalahäst’, het rode houten paardje, is waarschijnlijk een van de meest bekende symbolen van Zweden. De echte Dalahäst wordt maar op een plek geproduceerd, namelijk in Nusnäs, wat vlak aan het meer Siljan ligt in Dalarna. De fabriek waar het houten paardje wordt gemaakt, is zeker een bezoekje waard. Als aandenken aan Zweden kan men daar een eigen Dalahäst schilderen.
www.grannas.com

Slapen tussen de wolven

In het hart van de regio Hälsingland in Midden-Zweden, ligt het pittoreske Järvsö, dat het hele jaar door bruist van leven. Hier kun je kiezen uit vele soorten accommodaties en activiteiten voor het hele gezin. Zo kun je bijvoorbeeld “de 5 groten” ontmoeten in de dierentuin Järvzoo, waar ze in een zo natuurlijk mogelijke habitat leven. In de Järvzoo kun je overnachten in Varghotellet, het wolvenhotel waar de wolven aan de andere kant van je raam leven! www.jarvso.se

Advertenties: