woensdag 3 augustus 2011

Zweedse ongerepte natuur immer populair

Rust, ruimte, ongerepte natuur en elanden spotten blijven favoriete kenmerken van Zweden onder vakantiegangers. Dit blijkt uit een kleine peiling van VisitSweden op Twitter en Facebook. Op de vraag ‘Wat is jouw meest opvallende vakantie-ervaring in Zweden?’ reageerden in één week 50 volgers van VisitSweden. De optie ‘Gezellige sfeer en gezellige mensen’ scoorde ook hoog. Stockholm en Göteborg werden genoemd als geliefde steden. Met name het groene Stockholm met mooie musea is aantrekkelijk.

VisitSweden nodigt reizigers die Zweden met eigen ogen willen zien van harte uit een bezoek te brengen aan dit uitgestrekte land met de vele vakantiemogelijkheden.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie): voor meer informatie over Zweden als vakantiebestemming of voor meer over VisitSweden, neemt u het best contact op met:
Pauline van den Brandhof, PR manager Nederland, +31 294 41 66 50, e-mail pualine.brandhof@visitsweden.com.

Speciale perssite: http://www.visitsweden.com/zweden/PressRoom/Local-press-rooms/Holland/

Beelmateriaal van VisitSweden kunt u kosteloos downloaden via www.imagebank.sweden.se. Hier kunt u zich ook registreren. U ontvangt dan een persoonlijke toegangscode, waarmee u vervolgens op ieder gewenst moment foto's kunt downloaden.

Bij publicatie of overname van onze teksten verzoeken wij u vriendelijk ons een exemplaar toe te sturen en onze website www.visitsweden.com te vermelden.

Over VisitSweden: VisitSweden is het officiële PR- & Communicatiebureau van Zweden met als missie Zweden internationaal te promoten als vakantiebestemming en het merk “Zweden” uit te bouwen. Uitgangspunt hierbij is een diepgaande kennis van de doelgroep, en van de boodschappen en kanalen waarmee deze te bereiken is.

VisitSweden heeft als doel de winstgevendheid van het Zweedse toerisme, en de inkomsten van Zweden als geheel, te helpen verbeteren, met een beter welzijn als resultaat. Opgericht in 1995 als de Zweedse Reis- en Toerisme Raad is VisitSweden eigendom van de Zweedse staat, met het Ministerie van Ondernemingen, Energie en Communicatie, en de Zweedse Toeristische sector als gelijkwaardige eigenaren. Toerisme in Zweden levert een omzet op van 255 miljard Zweedse kronen (circa 28 miljard euro). De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan 162.000 mensen (op een jaarlijkse fulltimebasis). Gelet op het aantal overnachtingen (685.834) zijn Nederlanders de vierde belangrijkste toeristengroep van Zweden.