donderdag 22 september 2011

Gronings gezin wint reis naar Zuid-Zweden

Afgelopen zomer reisde het Zweedse trio in hun camper door Nederland om kinderen en hun ouders te enthousiasmeren naar Zuid-Zweden te gaan. Lena, Jonas en Anders bezochten verschillende locaties in Nederland waar kinderen en ouders op de foto konden met de eland van Lena en Jonas. Via de site www.zwedenisanders.nl maakten bezoekers kans op een reis naar Zuid-Zweden. Het Groningse gezin was vol verbazing dat ze hadden gewonnen. “Dit hadden we nooit verwacht. Ik kon het in eerste instantie ook niet geloven, maar het begint te landen dat wij geluk hebben en daadwerkelijk hebben gewonnen. Ongelofelijk blij zijn we er mee, nooit verwacht dat wij in het buitenland op vakantie zouden kunnen, dit is geweldig!”, aldus de
blij verraste moeder.

Zweden is anders dan anders
Zweden wordt als vakantiebestemming steeds aantrekkelijker. Dat blijkt uit de Travel & Tourism
Competitiveness Report 2011, waarbij 139 landen uit de hele wereld langs de meetlat zijn gelegd op het gebied van reizen en toerisme. Ten opzichte van 2009 steeg Zweden twee plaatsen en staat nu op de vijfde plek. “Een vakantie naar Zuid-Zweden is anders dan anders. Zuid-Zweden is eenvoudig te bereiken met de boot en auto. Campings hebben ruime plekken voor de tent of je huurt een echte Zweedse stuga (huisje). Zuid-Zweden staat voor rust en ruimte, en maar ook voor avontuur. Er zijn elanden in het wild te zien. Door de talloze attractieparken zoals Astrid Lindgrens Wereld en het Nils Holgersson Park is het een paradijs voor kinderen.

NOOT VOOR DE REDACTIE (niet voor publicatie):
Voor meer informatie en het opvragen van beeldmateriaal over de campagne Zuid-Zweden, iets anders! kun je contact opnemen met:

Pauline van den Brandhof, PR-manager VisitSweden,

telefoon +31 (0)294 – 41 66 50 (kies 3),

mobiel +31 (0)6 – 12 663 647,

e-mail pauline.brandhof@visitsweden.com,

Twitter: VisitSweden NL.
Of kijk op www.zwedenisanders.nl.

OVER VISITSWEDEN
VisitSweden is het PR- & Communicatiebureau van Zweden met als missie Zweden internationaal te promoten als vakantiebestemming en het merk “Zweden” uit te bouwen. Uitgangspunt hierbij is een diepgaande kennis van de doelgroep en van de boodschappen en kanalen waarmee deze te bereiken is. VisitSweden heeft als doel de winstgevendheid van het Zweedse toerisme, en de inkomsten van Zweden als geheel, te helpen verbeteren, met een beter welzijn als resultaat.
VisitSweden is eigendom van de Zweedse staat. Toerisme in Zweden staat voor 2,94% van het BNP en levert een omzet op van 215 miljard Zweedse kronen (circa 20 miljard euro). De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan 152.000 mensen (op een jaarlijkse fulltimebasis). De exportwaarde is 75,4 miljard Zweedse kronen (circa 75 miljard euro) statistieken van NUTEK, 2006).

Advertenties: