woensdag 25 mei 2011

Zweeds duo trekt met eland door Nederland

In het kader van de campagne Zuid-Zweden, iets anders! reizen de Zweedse Lena en Jonas met een eland en  hun camper door Nederland. Ze bezoeken verschillende locaties om kinderen en ouders enthousiast te maken voor hun prachtige Zuid-Zweden. De eerste locatie waar je het trio kunt ontmoeten is op woensdag 25 mei op strand Blijburg in Amsterdam.

Je bent van harte uitgenodigd om vanaf 14.00 uur kennis te maken met Lena, Jonas en hun eland Anders.
Adres: Blijburg aan Zee, Muiderlaan 1001, 1087 VA, Amsterdam.

Na de kick-off van de campagne kun je Lena, Jonas en de eland op de volgende data ontmoeten:
Vrijdag 3 juni - Avonturenpark Hellendoorn
Maandag 13 juni - Strand Noordwijk
Zaterdag 25 juni - Midzomerfeest Ikea Delft
Zaterdag 9 juli - Pret!festival Eindhoven
Zaterdag 16 juli - Grensovergang
Houd de website www.zwedenisanders.nl in de gaten hoe laat Lena, Jonas en hun eland Anders hier precies zijn en volg ze ook via hun Hyves-, Facebook- en Twitter-account.

Zuid-Zweden, iets anders!
Lena, Jonas en hun eland Anders reizen door Nederland om mensen te inspireren en enthousiasmeren voor een vakantie naar Zuid-Zweden. Tijdens hun roadshow kunnen kinderen met de eland op de foto, delen Lena en Jonas een cd met liedjes over Pippi Langkous uit en maken mensen kans om een reis naar Zuid-Zweden te winnen.

De campagne is een initiatief van VisitSweden om de mooie en bijzondere kanten van Zuid-Zweden onder de aandacht te brengen. Met de pay-off: Zuid Zweden, iets anders! laat VisitSweden zien dat een vakantie naar Zuid-Zweden anders dan anders is. Zuid-Zweden is eenvoudig te bereiken met de boot en auto. Campings hebben grote plekken voor de tent of je huurt een echte Zweedse stuga (huisje). Zuid-Zweden staat voor rust en ruimte, en maar ook voor avontuur. Er zijn elanden en zeehonden in het wild te zien tijdens verschillende
safari’s. Door de talloze attractieparken zoals Astrid Lindgrens Wereld en het Nils Holgersson Park is het een paradijs voor kinderen.

NOOT VOOR DE REDACTIE (niet voor publicatie):
Voor meer informatie en het opvragen van beeldmateriaal over de campagne Zuid-Zweden, iets anders! kun je contact opnemen met: Pauline van den Brandhof, PR-manager VisitSweden, telefoon +31 (0)294 – 41 66 50 (kies 3), mobiel +31 (0)6 – 12 663 647, e-mail pauline.brandhof@visitsweden.com, Twitter: VisitSweden NL. Of kijk op www.zwedenisanders.nl.

OVER VISITSWEDEN
VisitSweden is het PR- & Communicatiebureau van Zweden met als missie Zweden internationaal te promoten als vakantiebestemming en het merk “Zweden” uit te bouwen. Uitgangspunt hierbij is een diepgaande kennis van de doelgroep en van de boodschappen en kanalen waarmee deze te bereiken is.

VisitSweden heeft als doel de winstgevendheid van het Zweedse toerisme, en de inkomsten van Zweden als geheel, te helpen verbeteren, met een beter welzijn als resultaat.

VisitSweden is eigendom van de Zweedse staat. Toerisme in Zweden staat voor 2,94% van het BNP en levert een omzet op van 215 miljard Zweedse kronen (circa 20 miljard euro). De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan 152.000 mensen (op een jaarlijkse fulltimebasis). De exportwaarde is 75,4 miljard Zweedse kronen (circa 75 miljard euro) statistieken van NUTEK, 2006).