maandag 17 oktober 2011

Åre Zweden ‘s werelds beste wintersportgebied

Streetadvertising
Vanaf maandag 17 oktober start VisitSweden Nederland een marketingcampagne met groene streetadvertising. In Amsterdam, Utrecht en Den Haag wordt op 25 plaatsen per stad een afdruk op straat geplaatst met behulp van een sjabloon, water en een hogedrukspuit. Hierdoor wordt een patroon zichtbaar met een afbeelding en de pay-off van de campagne ‘Rooie oren in Åre Zweden’ (spreek Åre uit als Ore). In feite is er dus sprake van ‘revers graffiti’ want in plaats van het bekliederen van de straat wordt de straat (gedeeltelijk) schoon gespoten.
In Den Haag worden onder andere uitingen geplaatst bij het World Forum Theater, het Museon, de skibaan bij de Uithof en het sportcentrum The Globe. In Utrecht bij het Snow Sport Center, het Beatrixtheater en de stations Lunetten en Overvecht.
De campagne bestaat naast deze milieuvriendelijke ‘graffiti’ uit advertenties op stadsbussen die in de drie plaatsen rijden en banners op diverse websites.
Kijk op www.visitsweden.com/RooieOren voor meer informatie.

NOOT VOOR DE REDACTIE (niet voor publicatie):
Voor meer informatie kun je contact opnemen met: Pauline van den Brandhof, PR-manager VisitSweden, telefoon +31 (0)294 – 41 66 50 (kies 3), mobiel +31 (0)6 – 12 663 647, e-mail pauline.brandhof@visitsweden.com, Twitter: VisitSweden NL.

OVER VISITSWEDEN
VisitSweden is het PR- & Communicatiebureau van Zweden met als missie Zweden internationaal te promoten als vakantiebestemming en het merk “Zweden” uit te bouwen. Uitgangspunt hierbij is een diepgaande kennis van de doelgroep en van de boodschappen en kanalen waarmee deze te bereiken is.

VisitSweden heeft als doel de winstgevendheid van het Zweedse toerisme, en de inkomsten van Zweden als geheel, te helpen verbeteren, met een beter welzijn als resultaat.

VisitSweden is eigendom van de Zweedse staat. Toerisme in Zweden staat voor 2,94% van het BNP en levert een omzet op van 215 miljard Zweedse kronen (circa 20 miljard euro). De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan 152.000 mensen (op een jaarlijkse fulltimebasis). De exportwaarde is 75,4 miljard Zweedse kronen (circa 75 miljard euro) statistieken van NUTEK, 2006).

Advertenties: