donderdag 26 juli 2012

Verkeersborden Zuid-Zweden

Verkeersborden Zuid-Zweden, 790 kilometer
Guerrilla: Dichterbij dan je denkt en eens iets anders!

Vanaf vandaag hangen op diverse locaties in Nederland bijzondere verkeersborden met de tekst: Zuid-Zweden, 790 kilometer. Deze afwijkende borden verrassen veel passanten en nodigen uit om op zoek te gaan naar meer informatie over de afzender. Eenmaal online valt te ontdekken dat het gaat om Zuid-Zweden, een vakantiebestemming die dichtbij en vooral anders is!

Zomervakantie
De zomerboekingen liggen wat achter op schema, maar VisitSweden laat zich niet gek maken. De Nederlandse reiziger boekt de laatste jaren over het algemeen last-minute een trip naar Noord-Europa en juist daarom is VisitSweden vandaag nog gestart met de campagne Zuid-Zweden, iets anders! De charmes van Zuid-Zweden als vakantiebestemming worden de komende weken op verrassende – guerrillawijze gepresenteerd. Op 18 april is de kick-off gestart in Noordwijk, Alkmaar, Delft, Haarlem, Almere, Apeldoorn, Leeuwarden en Groningen.

Vakantie in Skåne
Populaire bestemmingen in Zweden zijn Stockholm, Dalarna (regio in Midden-Zweden), West-Götaland (regio in het westen rond Göteborg) en op de vierde plaats Skåne in het zuiden. Dat is niet zo gek want Zuid-Zweden ligt maar 790 km vanaf Utrecht en dichterbij dan bijvoorbeeld het zuiden van Frankrijk, Italië of Spanje. En, met de boot vanaf Noord-Duitsland begint de vakantie daar al.

Zuid-Zweden, iets anders!
De campagne is een initiatief van VisitSweden. Met de pay-off:
Zuid-Zweden, iets anders! laat VisitSweden zien dat een vakantie naar Zuid-Zweden anders dan anders is. Zuid-Zweden is eenvoudig te bereiken met de boot en auto. Campings hebben grote plekken voor de tent of je huurt een echte Zweedse stuga. Zuid-Zweden staat voor rust en ruimte, maar ook voor avontuur in bossen en op mooie meren. Aan de Zuid-Zweedse kust kun je heerlijk zonnebaden op lange witte zandstranden. Er zijn elanden en zeehonden in het wild te zien tijdens verschillende safari’s. Door de talloze attractieparken zoals High Chapparall en het Nils Holgersson Park is het een paradijs voor kinderen.

Zweden is al jaren een stabiele bestemming, met soms iets meer en soms iets minder Nederlanders. Vorig jaar lag het aantal geregistreerde overnachtingen op 700.000, waarvan 350.000 op campings, 290.000 in hotels/huisjes op parken en 60.000 in particuliere huizen via regionale VVV’s.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie): voor meer  informatie over Zweden als vakantiebestemming of voor meer over VisitSweden, kunt u contact opnemen met:

Pauline van den Brandhof, PR-manager VisitSweden
vaste telefoon +31 (0)294 – 41 66 50 (kies 3)
mobiel +31 (0)6 – 12 663 647
e-mail pauline.brandhof@visitsweden.com
Facebook: Volg Zweden (VisitSweden NL)
Twitter: @VisitSweden.

OVER VISITSWEDEN
VisitSweden is een communicatiebureau met als doel om het merk Zweden te promoten en om Zweden internationaal te promoten als een toeristische bestemming. VisitSweden richt zich op specifiek gekozen doelgroepen en heeft door haar aanwezigheid op 12 buitenlandse markten gegronde kennis over de reisvoorkeuren en kennisniveau’s van deze doelgroepen. Om de impact van onze marketing te maximaliseren, selecteren wij de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep via het juiste marketingkanaal.

VisitSweden is evenredig eigendom van de Zweedse staat, het Ministerie van Economische Zaken en een groot aantal bedrijven in de Zweedse Toeristische sector. Buitenlandse bezoekers besteden jaarlijks gemiddeld 87,1 miljard kronen in Zweden, wat meer is dan de gezamenlijke inkomsten van de Zweedse uitvoer van personenauto’s, ijzer en staal bij elkaar. De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan ongeveer 162.000 mensen (op basis van 1/1 FTE’s). Bron: Tillväxtverket, 2010.

VisitSweden | Flevolaan 4 | 1382 JZ | Weesp | Tel 0294 - 41 66 50 | Fax 0294 – 41 51 69| www.visitsweden.com

Advertenties: