maandag 30 juli 2012

Populaire Zweedse attracties van 2012

Genomineerden voor internationale TRIP Global Award
Liseberg het grootste en mooiste amusementspark van Noord-Europa in het centrum van Göteborg, het boomhotel in Lapland, Aurora Sky Station in Abisko waar je het magische noorderlicht kunt spotten, het indrukwekkende fotomuseum Fotografiska in Stockholm, Kolmården het grootste dierenpark van Scandinavië in de regio Södermanland, het openluchtmuseum Skansen in Stockholm, varen in de archipels van Zweden met het bedrijf Strömma Kanalbolagets skärgårdsturer en Säfsen Resort, het paradijs voor outdoor activiteiten staan op de shortlist om uitgeroepen te worden tot favoriete Zweedse attractie van 2012.
Noorse, Finse, Deense, Duitse, Britse, Amerikaanse, Russische en Nederlandse touroperators stemmen hierover op het jaarlijkse gala van de internationale TRIP Global Award op 18 oktober in Stockholm. Attractiepark Astrid Lindgrens Wereld (
www.alv.se) werd vorig jaar uitgeroepen tot populairste toeristische attractie van Zweden.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie): voor meer  informatie over Zweden als vakantiebestemming of voor meer over VisitSweden, kunt u contact opnemen met:

Pauline van den Brandhof, PR-manager VisitSweden
vaste telefoon +31 (0)294 – 41 66 50 (kies 3)
mobiel +31 (0)6 – 12 663 647
e-mail pauline.brandhof@visitsweden.com
Facebook: Volg Zweden (VisitSweden NL)
Twitter: @VisitSweden.

OVER VISITSWEDEN
VisitSweden is een communicatiebureau met als doel om het merk Zweden te promoten en om Zweden internationaal te promoten als een toeristische bestemming. VisitSweden richt zich op specifiek gekozen doelgroepen en heeft door haar aanwezigheid op 12 buitenlandse markten gegronde kennis over de reisvoorkeuren en kennisniveau’s van deze doelgroepen. Om de impact van onze marketing te maximaliseren, selecteren wij de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep via het juiste marketingkanaal.

VisitSweden is evenredig eigendom van de Zweedse staat, het Ministerie van Economische Zaken en een groot aantal bedrijven in de Zweedse Toeristische sector. Buitenlandse bezoekers besteden jaarlijks gemiddeld 87,1 miljard kronen in Zweden, wat meer is dan de gezamenlijke inkomsten van de Zweedse uitvoer van personenauto’s, ijzer en staal bij elkaar. De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan ongeveer 162.000 mensen (op basis van 1/1 FTE’s). Bron: Tillväxtverket, 2010.

Advertenties: