maandag 30 juli 2012

De 10 meest luxe campings in Zweden

Comfortabel kamperen op een vijfsterrenkwaliteitscamping in Zweden. Geen armoedige douches en toiletten meer maar full-service campings met zwembaden, zomerse activiteiten zoals windsurfen, watergym en tennissen. Kidsclubs en klasse restaurants. De Zweedse campingbond (SCR) stelde een top-10-lijst samen van campings met vijf sterren.

Top 10:
1. Apelvikens Camping in Varberg, regio Halland.
2. Byske Havsbad in Byske, regio Västerbotten.
3. Daftö Resort in Strömstad, regio Bohuslän.
4. Kneippbyn in Visby op het eiland Gotland.
5. Gustavsvik in Örebro, in de streek Heart of Sweden.
6. KronoCamping Böda Sand in Löttorp, op het eiland Öland.
7. KronoCamping SweCamp in Lidköping, in de regio Västergötland.
8. Lysingsbadet in Västervik, in de regio Småland.
9. Sonjas Camping in Löttorp, op het eiland Öland.
10. Årjäng Camping & Stugor Sommarvik in Årjäng, in de regio Värmland.
Op www.camping.se staan alle details van de campings.

Gastnachten
In 2011 werden 14,5 miljoen gastnachten op de 500 Zweedse SCR-campings geregistreerd. De SCR-campings zijn er in alle soorten en maten. Naast de luxe kampeerterreinen zijn er ook  eenvoudige natuurlijke wilderniscampings. Het aantal sterren biedt een leidraad voor wat voor soort camping het is.

Camping Key Europe
De Camping Key Europe is de nieuwe Camping Card in Europa. Deze kaart vervangt sinds 1 januari 2012 de Camping Card Scandinavia. De kaart is een gezamenlijk product van de Scandinavische campingorganisaties en de Nederlandse ANWB en de ADAC uit Duitsland. De Camping Key Europe geeft niet alleen korting op campings, maar is ook een voordeelkaart voor leuke uitjes en activiteiten. De kaart kun je voor 140 SEK kopen op een aangesloten SCR-camping of online (150 SEK) via www.camping.se.

OVER VISITSWEDEN
VisitSweden is een communicatiebureau met als doel om het merk Zweden te promoten en om Zweden internationaal te promoten als een toeristische bestemming. VisitSweden richt zich op specifiek gekozen doelgroepen en heeft door haar aanwezigheid op 12 buitenlandse markten gegronde kennis over de reisvoorkeuren en kennisniveau’s van deze doelgroepen. Om de impact van onze marketing te maximaliseren, selecteren wij de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep via het juiste marketingkanaal.

VisitSweden is evenredig eigendom van de Zweedse staat, het Ministerie van Economische Zaken en een groot aantal bedrijven in de Zweedse Toeristische sector. Buitenlandse bezoekers besteden jaarlijks gemiddeld 87,1 miljard kronen in Zweden, wat meer is dan de gezamenlijke inkomsten van de Zweedse uitvoer van personenauto’s, ijzer en staal bij elkaar. De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan ongeveer 162.000 mensen (op basis van 1/1 FTE’s). Bron: Tillväxtverket, 2010.

Advertenties: