woensdag 3 augustus 2011

Persnieuwsbrief juli 2011

Meest opvallende vakantie-ervaring in Zweden

VisitSweden vraagt via haar Twitter en Facebook-accounts naar de meest opvallende vakantie-ervaring in Zweden? Tot 1 augustus kunnen reizigers hun stem uitbrengen op onder andere ‘rust ruimte en natuur’, ‘gezellige sfeer en gezellige mensen’, ‘paardrijden, snowboarden, kamperen in de sneeuw’, ‘groen Stockholm met mooie musea’ of ‘de ongerepte natuur en elanden spotten’. Andere belevenissen kunnen mensen natuurlijk nog toevoegen. Twitter & Facebook

Stockholm Cultuur Festival

Van 16 tot 21 augustus zijn de straten, parken en pleinen in Stockholm gevuld met cultuur vanwege het Stockholm Cultuur Festival 2011. Overal in de stad kun je kijken naar theatervoorstellingen, luisteren naar bandjes, orkesten en andere muziekgezelschappen. Via een van de culturele wandelingen via het Sergels plein en Gustav Adolfs plein ontdek je de geheimen van Stockholm. Kijk voor meer informatie hier

Slapen als een echte Saami in een tipi-tent

In de plaats Dorotea, in Zuid Lapland, kun je vanaf nu het originele Zweedse leven ervaren. De oorsponkelijke bevolking van Lapland, de Saami, slapen in een tipi-tent. De Saami leven traditioneel met hun rendierkudden, die hun melk, vlees en huiden leveren. Op Doro Camping Lappland kun je een tipi-tent huren en slapen op een echte rendierenhuid.

De tipi-tent heeft een oppervlakte van 40 m2 en is voorzien van vier bedden met dekbedden en kussens. Er staat een houten tafel met stoelen en twee kastjes om kleding in op te bergen. Midden in de tipi-tent staat een gril waarnee men de tent kan verwarmen en waarop je eten kunt klaarmaken. In de tent ligt een houten vloer. Er zijn potten, pannen en keukengerei aanwezig. Er staat een jerrycan om drinkwater in het toiletgebouw van de camping op te halen. Hetzelfde geldt voor de sanitaire voorzieningen: douches, toiletten alsook de keuken kunnen gebruikt worden (inbegrepen in de prijs). De prijs voor de tipi-tent is 400 Zweedse kronen (+/- 43 EURO) per nacht (max. 4 personen).

Doro Camping Lappland is de eerste camping die je tegenkomt in Zuid Lapland. De camping ligt aan de Zweedse Noordkaap route. Treinstation aanwezig. Voor informatie: www.dorocamping.com

Advertenties: