vrijdag 15 april 2011

Persnieuwsbrief april 2011 Zuid-Zweden

Vakantie voor de active family in Zuid-Zweden

Het zuiden van Zweden, met name de twee regio’s Skåne en Småland, is bij uitstek geschikt voor een actieve vakantie met het gezin. Kanoën, fietsen, paardrijden, zwemmen in de Zweedse meren en kamperen op een van de vele campings zorgen voor een originele vakantie.

Vaar mee op een vikingschip

In de zomervakantie maakt het Vikingschip Vidfamne rondleidingen op het meer Vidöstern in de streek Småland. Een uur varen en genieten van de prachtige Zweedse omgeving, de meren en luchten. Het Vikingschip ligt bij de plaats Värnamo. Vanaf Malmö via Helsingborg rijd je er rechtstreeks heen. Voor meer informatie: www.visit-varnamo.com.

Scouting voor kids

Vissen, peddelen, kanoën en met je vergrootglas op zoek naar spinnetjes en torren in de Zweedse bossen. Deze activiteiten kun je allemaal ondernemen in Huseby, in de streek Småland. Kinderen doen kennis op van flora, fauna en geologie. Tot slot kan iedereen lokale lekkernijen proeven. Voor meer informatie: www.husebybruk.se (Zweedse website)

Spoorfietsen

In de zuidelijkste regio van Zweden, Skåne, kun je spoorfietsen, ook wel railfietsen genaamd. Met z’n tweeën zit je op een soort tandem maar dan naast elkaar en rijd je over een spoorlijn. Het traject is heen en terug 16 km. Tijdens de tocht kun je langs het spoor in het zomercafé terecht voor een lunch met zelfgebakken brood en gebak. Kijk op www.dressincykling.se voor meer informatie, foto’s, de fietsroute en voor de exacte locatie in Skåne.

Trolleyfietsen

In Klippan in Skåne kun je ook spoorfietsen. Hier noemen ze deze tandemvariant ‘trolleyfietsen’. Dit is de perfecte plek in het zuiden van Zweden als je wilt genieten van spectaculaire landschappen, unieke bezienswaardigheden, wilt overnachten in spannende accommodatie en wilt genieten van traditionele gerechten. Zie www.klippan.se voor gedetailleerdere informatie.

Zweedse campings

Kamperen in Zweden is uniek. Er zijn ruime plekken om je tent neer te zetten. Je zit niet op elkaars lip. Iedere camping heeft een keuken mocht je niet in je eigen camper of tent willen koken. Zweden is een populair kampeerland onder Nederlanders vanwege de rust, ruimte en overweldigende natuur. Op www.camping.se kun je een van de 500 SCR-campings die zijn verspreid over het hele land boeken. Ook kun je direct de Camping Card Scandinavia bestellen waarmee je korting krijgt op diverse attracties en op de veerboten naar Zweden.

Advertenties: