vrijdag 29 april 2011

Persnieuwsbrief april 2011

Zoover Awards 2011 voor Zweedse campings

Voor de derde keer op rij deelt Zoover Vakantiebeoordelingen de Zoover Awards en de Zoover Recommendations uit. De consument beslist, want aan de hand van de resultaten uit de database bekijkt Zoover welke accommodatie het best beoordeeld is. Dat is niet zomaar een prestatie, want met miljoenen bezoekers per maand is Zoover één van de grootste reviewsites van Europa.

In Zweden hebben in totaal 15 accommodaties een award ontvangen. De 4-sterren camping Röstånga Camping&Bad in het Söderåsens Nationalpark in de streek Skåne in Zuid-Zweden werd beoordeeld met een 9. ‘Schitterend gelegen rustige camping. Wij hadden een plaatsje op het "oude" gedeelte, langs het kleine meertje, echt een geweldig plekje. De dierentuin is echt een aanrader’, aldus een beoordelaar. Camping Storängens in Värmland kreeg een 8,9. ‘Heerlijke camping om naar toe te gaan, ligt ideaal met uitzicht op de rivier waarin je kunt zwemmen, maar ook ideaal om te vissen of om er een kanotocht op te maken, en wil je het helemaal goed doen ga je vlotvaren. Grote kans dat je bevers tegenkomt’, aldus een enthousiaste bezoeker van deze camping. Röstånga Camping&Bad werd door Zoover in 2010 ook uitgeroepen tot ‘camping van het jaar’. In juni wordt de winnaar van dit jaar bekend gemaakt. Kijk op www.zoover.nl/content/zoover-awards welke campings en hotels nog meer een award in de wacht hebben gesleept.

Steeds meer Nederlanders kopen vakantiehuis in Zweden

Nederlanders zijn de snelst groeiende groep buitenlandse vakantiehuiseigenaren in Zweden. In vergelijking met vorig jaar verdubbelde het Nederlands bezit in het land tot 2.600 recreatiewoningen. Dat blijkt uit cijfers die de Zweedse kadasterbeheerder Lantmateriet publiceerde. In totaal zijn 79.000 Zweedse vakantiewoningen, circa 14 tot 15 procent van het totaal, in buitenlandse handen. Twee jaar geleden waren er dat nog geen 34.000. Denen (22.000 stuks), Duitsers (18.700) en Noren (16.100) hebben volgens Lantmateriet van alle buitenlanders de meeste vakantiehuizen. Volgens een woordvoerder van Zweedse makelaars kiezen Duitsers bij voorkeur voor recreatiewoningen aan de randen van dorpen. Nederlanders willen verder van de bebouwing en vooral dichtbij of in de natuur zijn. Bron: Marcel Burger, wereldwijzerzweden.net

Ruimtevaarttentoonstelling

In het Nationale museum van Wetenschap en Technologie in Stockholm kun je naar de wereldpremière van de internationale ruimtevaarttentoonstelling: NASA - A Human Adventure. Op deze tentoonstelling kun je 400 authentieke items bezichtigen. Vele hiervan zijn nog nooit eerder tentoongesteld. De tentoonstelling kun je tot en met 6 november bezoeken. Hierna zal de tentoonstelling te zien zijn in andere landen van Europa en in de Verenigde Staten.

Advertenties: