vrijdag 15 juni 2012

Nieuwsbrief Juni 2012

Midzomer (Midsommar) in Zweden
Dit weekend staat Zweden in het teken van Midzomer. Naast kerst is Midzomer de belangrijkste feestdag op de kalender van de Zweden. En voor sommigen is hij nog belangrijker. De succesformule van het nooit eindigende lunchfestijn houdt in: bloemen in je haar, dansen rond de meiboom, liedjes zingen bij ongezoete kruidendrankjes en het achteroverslaan van flinke hoeveelheden ingelegde haring (sill), geserveerd met heerlijke nieuwe aardappelen, bieslook en zure room. Zeker de moeite waard om eens mee te maken!

Midzomeractiviteiten bij IKEA
Geen kans meer om naar Zweden af te reizen dit weekend om het Midzomerfeest live mee te maken? Kom dan naar IKEA in Amsterdam Zuid-Oost. Daar kun je allerlei Zweedse Midzomeractiviteiten doen en zijn er leuke gadgets te krijgen.

Zo organiseert VisitSweden het goalschieten waarbij een eland jouw score bijhoudt. In het restaurant en in de Swedish Food Market vinden proeverijen van Zweedse Midzomerlekkernijen plaats. In de winkel kun je een speurtocht doen waardoor je alles over het Midzomerfeest te weten komt en je kunt een mooie bloemenkrans vlechten van verse bloemen. Tot slot kun je nog een testrit maken in de nieuwe VOLVO V40.

Wanneer:
Op zaterdag 23 juni en zondag 24 juni.
Hoe laat:
Zaterdag 10.00-22.00 uur
Zondag 10.00-18.00 uur

Adres:
Hullenbergweg 2
1101 BL Amsterdam Zuidoost

En, natuurlijk zijn er op beide dagen fantastische Midzomeraanbiedingen.

NOOT VOOR DE REDACTIE (niet voor publicatie):
Voor meer informatie over Zweden, over VisitSweden of over persreizen naar Zweden kun je contact opnemen met: Pauline van den Brandhof, PR-manager VisitSweden
telefoon +31 (0)294 – 41 66 50 (kies 3)
mobiel +31 (0)6 12 663 647
e-mail pauline.brandhof@visitsweden.com
Twitter: VisitSweden NL
Facebook:VolgZweden
Persbeelden van Zweden? Ga naar http://imagebank.sweden.se/

OVER VISITSWEDEN
VisitSweden is een communicatiebureau met als doel om het merk Zweden te promoten en om Zweden internationaal te promoten als een toeristische bestemming. VisitSweden richt zich op specifiek gekozen doelgroepen en heeft door haar aanwezigheid op 12 buitenlandse markten gegronde kennis over de reisvoorkeuren en kennisniveau’s van deze doelgroepen. Om de impact van onze marketing te maximaliseren, selecteren wij de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep via het juiste marketingkanaal.

VisitSweden is evenredig eigendom van de Zweedse staat, het Ministerie van Economische Zaken en een groot aantal bedrijven in de Zweedse Toeristische sector. Buitenlandse bezoekers besteden jaarlijks gemiddeld 87,1 miljard kronen in Zweden, wat meer is dan de gezamenlijke inkomsten van de Zweedse uitvoer van personenauto’s, ijzer en staal bij elkaar. De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan ongeveer 162.000 mensen (op basis van 1/1 FTE’s). Bron: Tillväxtverket, 2010.

Advertenties: