dinsdag 24 juli 2012

Juli Nieuwsbrief 2012

Zomervakantie in Zweden? Test je kennis
Als het zomer in Zweden is, bezoeken duizenden reizigers de prachtige archipel van Stockholm. Genieten de mensen in de archipel van de zon en van de 30.000 eilandjes, strandjes of zijn het de duizenden boten…? Stockholm is gebouwd op veertien eilanden waardoor de stad omringd is met water. Stockholm heeft dan ook niet voor niets een bijnaam. Weet jij welke dat is? Deze en nog veel meer vragen over Zweden kun je vinden op http://korta.nu/g16ag.
Een leuke quiz om je kennis over Zweden te testen.

Dalarna, Zwedens grootste fietsparadijs
Met je mountainbike crossen over een parcours, downhill van de bergen af of iets rustiger aan tourfietsen. De regio Dalarna in Midden-Zweden, op slechts 3 uur rijden van Stockholm, biedt allerlei fietsmogelijkheden. In de plaatsen Säfsen, Falun, Sälen en Idre kun je ontspannen en genieten van het prachtige uitzicht en de grote stilte. Gidsen kunnen helpen met routes, materiaal en kaarten. Overnachten kan in een van de moderne en volledig uitgeruste Zweedse blokhutten met alles erop en eraan qua comfort.

Lekker bbq’en in het wild
Wat maakt een vakantie in Zweden helemaal af? Een kanotrekking over een van de vele meren om vervolgens op een strandje lekker te bbq’en. Op de strandjes is altijd wel een plek waar je je vuurtje kunt maken. Het bedrijf MAANDAG Meubels ontwierp een rooster dat je zo in je kano meeneemt en waarop je vervolgens je zelfgevangen vis roostert.  De zogenaamde Prairie Pan is gemaakt van dik roest vast staal en heeft een leren handvat.

NOOT VOOR DE REDACTIE (niet voor publicatie):
Voor meer informatie over Zweden, over VisitSweden of over persreizen naar Zweden kun je contact opnemen met:
Pauline van den Brandhof, PR-manager VisitSweden,
telefoon +31 (0)294 – 41 66 50 (kies 3)
mobiel +31 (0)6 12 663 647
e-mail pauline.brandhof@visitsweden.com
Twitter: VisitSweden NL
Facebook:VolgZweden
Persbeelden van Zweden? Ga naar http://imagebank.sweden.se/

OVER VISITSWEDEN
VisitSweden is een communicatiebureau met als doel om het merk Zweden te promoten en om Zweden internationaal te promoten als een toeristische bestemming. VisitSweden richt zich op specifiek gekozen doelgroepen en heeft door haar aanwezigheid op 12 buitenlandse markten gegronde kennis over de reisvoorkeuren en kennisniveau’s van deze doelgroepen. Om de impact van onze marketing te maximaliseren, selecteren wij de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep via het juiste marketingkanaal.

VisitSweden is evenredig eigendom van de Zweedse staat, het Ministerie van Economische Zaken en een groot aantal bedrijven in de Zweedse Toeristische sector. Buitenlandse bezoekers besteden jaarlijks gemiddeld 87,1 miljard kronen in Zweden, wat meer is dan de gezamenlijke inkomsten van de Zweedse uitvoer van personenauto’s, ijzer en staal bij elkaar. De toeristische sector biedt werkgelegenheid aan ongeveer 162.000 mensen (op basis van 1/1 FTE’s). Bron: Tillväxtverket, 2010.

Advertenties: