Idre Fjäll, dé bestemming voor gezinnen

Eén van de grotere wintersportgebieden van Zweden, Idre Fjäll, is erg in trek bij gezinnen en beginnende skiërs. Aantrekkelijk is vooral de nabijheid van de accommodaties en voorzieningen in het skigebied.

Dat vooral gezinnnen met kinderen deze bestemming hoog waarderen is niet vreemd. Juist voor deze categorie wordt veel gedaan om het gebied steeds aantrekkelijker te maken. Zowel de pistes, de omgeving als de accommodaties zijn uitstekend ingesteld op gezinnen. Ook voor beginners en minder geoefende skiërs is deze Zweedse wintersportbestemming extra aantrekkelijk.

Een sterk punt van Idre is dat de accommodaties dicht bij de piste liggen. Wie in Idre overnacht kan er zeker van zijn dat alles nabij de piste plaatsvindt.

Internationaal gezien staat Idre hoog aangeschreven bij topsporters. Trainingsgroepen uit diverse landen starten hun seizoen in Idre. Zowel langlaufers, skiërs als snowboarders treffen alles aan dat nodig is voor een geslaagde training.

Idre Fjäll heeft als skicentrum een lange geschiedenis achter de rug. Binnen Europa was het Idre die eind jaren 70 als eerste met sneeuwkanonnen werkte; begin jaren 80 is hier de eerste stoeltjeslift voor vier personen in gebruik genomen.

Evenals de andere Zweedse wintersportbestemmingen kent Idre een lang seizoen dat loopt tot in april.