Geboortehuis Astrid Lindgren

Ga terug in de tijd naar de jeugd van Astrid Lindgren. In Näs bij het dorpje Vimmerby, treft de bezoeker de boerderij aan waar de Zweedse kinderboekenschrijfster van onder meer Pippi Langkous al meer dan 100 jaar geleden geboren is. Een typisch Zweeds rood houten huis in de regio Småland, waar Astrid Lindgren haar jeugd doorbracht met haar broers en zussen. Ook haar eerste literaire uitingen komen van deze omgeving.

Astrid Lindgren heeft zich altijd sterk gemaakt om de woonomgeving zoveel mogelijk in authentieke staat te behouden. Voor de bezoeker betekent dit een blik in het leven van 100 jaar geleden. De omgeving refereert het sterkst aan de boeken in de serie ‘De kinderen van Bolderburen’.

Behalve het geboortehuis van Astrid Lindgren, is er een cultuurcentrum met een bibliotheek, café, filmzaal en een expositie onder de naam: ’De hele wereld van Astrid’. Deze expositie geeft een totaalbeeld van het leven en werk van deze beroemde schrijfster.