Chocoladeverslaafden opgelet!

Chocoladefestival in het Nordiska Museum

Begin oktober staat het Nordiska Museum in Stockholm ieder jaar in het teken van chocolade. Chocoladeproducenten, kunstenaars, restaurants en banketbakkerijen stellen hun chocoladeproducten ten toon en laten u er van proeven. Er worden chocolademodeshows georganiseerd, spelletjes van chocolade gespeeld en er is een tentoonstelling met als thema ´de geschiedenis van chocolade’. Tevens wordt in oktober de beste chocoladebanketbakkerij van Zweden verkozen.  Het evenement is de start van het landelijke chocoladefestival dat in oktober in allerlei lokale banketbakkerijen en restaurants in heel Zweden van start gaat.

Bezoek Malmö´s Chocoladefabriek en -museum

Het Chocolademuseum (Chokladmuseum) is een initiatief van producent Malmö Chokladfabrik. Het museum trakteert haar bezoekers op bekende producten van chocoladeproducent Mazetti, zoals Bronzol keelpastilles en de populaire Dumleklubbor-lollies. Natuurlijk biedt het museum ook een kijkje in de keuken van de chocolade. De museumwinkel heeft een uitgebreid assortiment aan snoepgoed en een café waar bezoekers kunnen ontspannen onder het genot van een kopje thee of koffie.

De toegang tot het Chocolademuseum in Malmö is overigens gratis!