5. joulukuuta 2012

Spotify ja ABBA-museo yhteistyöhön

Tänään, 5. joulukuuta, Spotify julkaisi yhteistyösopimuksen Djurgårdenille avattavan ABBA The Museumin kanssa. Yhteistyön tarkoituksena on integroida ja pidentää museoon kaavailtavaa musiikkikokemusta. Spotifyn ja ABBA museon aktiviteettejä tullaan näkemään sekä itse museossa että Spotifyn omilla kanavilla.

ABBA The Museum tullaan avaamaan yleisölle keväällä 2013. Museo rakennetaan ensi vuoden alussa Gröna Lundin -huvipuiston kupeeseen avattavan Swedish Music Hall of Famen yhteyteen.

"ABBA on ikoninen bändi pop-musiikin historiassa, jonka tahdissa olen ilokseni saanut varttua. Tuntuu erittäin hauskalta sekä kunniakaalta tehtävältä päästä luomaan yhteistyössä ABBA-museon kanssa interaktiivista musiikkimiljöötä nuoruuteni yhtyeen ympärille.", sanoo Spotifyn perustaja ja toimitusjohtaja Daniel Ek.

"Musiikin striimaus internetissä on yksi syy sille, että  ABBA on saanut täysin uuden kuuntelijasukupolven. Monet jotka eivät olleet edes syntyneet meidän aktiivisimmalla kaudella ovat lyötäneet musiikkimme internetin kautta. ABBA The Museumista tulee toivottavasti viihdyttävä ja mielenkiintoinen musikaalinen kokemus, joka pohjautuu pitkälti interaktiivisuudelle. En rehellisesti sanottuna osaa sanoa parempaa partneria interaktiiviselle musiikkikokemukselle kuin Spotify.", kertoo Björn Ulvaeus.

Lisätietoa antavat:

ABBA The Museum, Lehdistöpäällikkö: Moa Abrahamsson Byström, moa@bystrombalodis.se,
+46 70‐791 20 00

Lehdistökuvat:
Jenny Engström, jenny@bystrombalodis.se,
+46 73‐0415893

Spotify,lehdistötiedustelut:
press‐se@spotify.com

Älä epäröi ottaa yhteyttä, jos haluat apua Ruotsiin liittyvän jutun kanssa!

Joonas Halla
VisitSweden