27. marraskuuta 2012

Kungsberget ja Hassela valmiina talvikauteen 2012-13

GÄVLEBORGIN HIIHTOKOHTEISSA PANOSTETAAN LAPSIPERHEISIIN

Epävarmoista talousuhdanteista huolimatta lapsiperheet haluavat viettää talvella lomiaan lumen ja hiihtämisen parissa. Pohjoisempia kilpailijoitaan lyhyemmän ajomatkan päässä Tukholmasta ja muista suurista asutuskeskuksista sijaitsevat Gävleborgin hiihtokohteet Kungsberget ja Hassela ovat löytäneet markkinarakonsa erikoistumalla lapsiperheisiin.

 Liikeideamme on yksinkertainen, pidämme huolta lapsiperheistä parhaalla mahdollisella tavalla. Kun katsotaan tulevan talven varaustilannetta, näytämme onnistuneen tässä hyvin. Aiomme myös jatkossa asettaa lapsiperheet tärkeimmälle sijalle. Se ei ole kaikkein ostovoimaisin ryhmä, mutta meille he ovat tärkeimpiä, Kungsbergetin uusi kohdepäällikkö Catarina Utanskog kertoo.

Kungsberget –vapautta Skilodgessa
Kungsberget jatkaa tulevalla kaudella voimakasta panostusta perheille soveltuvan hiihtämisen kehittämiseen. Tämä tarkoittaa muun muassa nyt valmistuvaa kokonaan uutta rinnettä. Kungens kurva tarjoaa nimensä mukaisesti loivia kaaroksia ja pitkän laskun niin pienille kuin isommillekin laskijoille.
Kungsbergetissä on myös laajennettu viime kauden uutuutta, Skilodge-huoneistohotellia 20 upouudella huoneistolla.
 Jokainen jolla on pieniä lapsia tietää kuinka hienoa on jättää arkiaskareet muiden huoleksi ja saasa lisäaikaa perheen yhdessäoloon. Meidän Skilodgessamme perheet voivat asua varustelluissa huoneistoissa, joissa on kuitenkin hotellin tuntu. Ruokaa ei tarvitse laittaa ellei halua, aamiainenkin on katettu ja siivoamisen saa unohtaa. Tämä on lapsiperheille kullan arvoista, Kungsbergetiä pyörittävän Branäs Gruppenin toimitusjohtaja Anders Kjällström sanoo.

Hassela –rinteestä kylpylään
Myös pitkän historian omaavassa Hassela Ski Resortissa vietetään hiihtokauden alkua joulukuussa monien uudistusten merkeissä. Tulevan kauden uutuuksiin kuuluvat esimerkiksi lapsiperheiden toimintaviikot vaihtuvilla teemoilla sekä entistä laajempi viihdetarjonta.
Uusi huippunopea kuitulaajakaistayhteys puolestaan palvelee konferenssiasiakkaiden ohella lapsiperheiden tarpeita.  Hiihtokohteen kaikki vieraat voivat nauttia hiihtopäivän jälkeen Hasselan uusitusta kylpyläosastosta hotellin yhteydessä.
Myös majoitustarjontaa on uudistettu. Osa hotellihuoneista on perusteellisesti uusittu ja suositut 42 vuoteen ”maksimökit” ovat saaneet uudet olohuoneet ja keittiöt.

Kohteet:
Kungsberget sijaitsee vain 210 kilometrin päässä Tukholmasta ja tarjoaa puitteet kaikentasoisille laskijoille. Kohteessa on 19 rinnettä ja 7 hissiä. Kohteesta löydät Ruotsin laadukkaimpiin kuuluvat snow parkit, joissa on reilejä, bokseja ja hyppyreitä.

Hassela Ski Resort on hiihto- ja konferenssikohde 310 kilometriä Tukholmasta. 8 hissiä ja 15 rinnettä. Suurin korkeusero 310 m ja pisin lasku 2,5 km. Skihotel, jossa 93 huonetta ja 3 huoneistoa. 58 mökkiä ja 4 maksimökkiä.

Lisätiedot:

Catharina Utanskog, kohdepäällikkö Kungsberget; s-posti: catharina.utanskog@kungsberget.se  www.kungsberget.se

Lena Strömstedt, myynti- ja markkinointivastaava; s-posti: lena.stromstedt@hasselaski.se  www.hasselaski.com

Talviruotsi on lähempänä kuin luulet! Lue lisää näistä ja Ruotsin muista hiihtokohteista osoitteesta www.talviruotsi.fi

Älä epäröi ottaa yhteyttä, jos haluat apua Ruotsiin liittyvän jutun kanssa!

Joonas Halla
VisitSweden