27. marraskuuta 2012

Järvsö - lapsiperheiden suosikki odottaa suomalaisia

Lapsiperheiden talviparatiisina Ruotsissa tunnettu Järvsö kasvaa kovalla vauhdilla. Viime kaudella Järvsöbackenissa vietettiin 169 000 hiihtopäivää ja se oli Ruotsin nopeiten kasvava hiihtokohde. Järvsön vahvuuksiin kuuluu sijainti – matkaa sinne kertyy Tukholmasta vain kolmen tunnin verran. Järvsö sopiikin mitä mainioimmin esimerkiksi pidennetyn viikonlopun matkakohteeksi. Kohde on helposti myös suomalaisten tavoitettavissa – aamulla Tukholmaan saapuva ehtii rinteeseen mainiosti jo iltapäivällä, ja loman voi aloittaa jo laivamatkalla. Järvsöhön pääsee Tukholmasta myös suoraan junalla.

Järvsössä on kaikkiaan 19 rinnettä, seitsemän hissiä sekä mattohissi pienimmille lapsille. Kohde  tunnetaan isosta ja hyvinhoidetusta lasten hiihtoalueesta. Tehokas lumetusjärjestelmä kattaa koko hiihtoalueen ja takaa laadukkaan laskukokemuksen. Lähistöltä löytyy myös 80 km hoidettuja latuja. Korkeusero merenpinnasta sekä sijainti sisämaassa takaavat varhaisen hiihtokauden alkamisen.

Majoitusta moneen makuun

Järvsön alueella on tarjolla majoitusta moneen tarpeeseen. Hotellin, mökkikylät, leirintä-alue sekä yksityismajoitus mukaan lukien kohteesta löytyy yli 1500 vuodepaikkaa. Tulevalle kaudelle tulee 32 vuodepaikkaa lisää aivan lasten hiihtoalueen viereen valmistuneisiin mökkeihin. Majoituksen ja erilaisten aktiviteettien varaaminen onnistuu suoraan sivulta www.jarvso.se.

 Suuntaus on että yhä useammat varaavat hiihtolomansa yhä aikaisemmin. Teemme parhaamme löytääksemme majoitusta kaikille halukkaille, mutta haltuimpiin kohteisiin on kova kysyntä, Maja Frost Destination Järvsösta kertoo. Lapset ovat kunniavieraita Viime vuoden suuri uutuus Järvsössä oli täysin uusi hiihtoalue vuoren eteläpuolella. Neljä uutta rinnettä sekä tuolihissi takaavat entistä vaihtelevampaa laskemista koko perheelle.

 Tälle kaudelle laajennamme vuokraamoa ja parannamme lumetusjärjestelmää entisestään. Aiomme myös leventää monia olemassaolevia rinteitä tehdäksemme hiihtämisen helpommaksi, Järvsöbackenin toimitusjohtaja Peter Augustsson kertoo.

Järvössä lapset ja lapsiperheet otetaan huomioon kaikessa toiminnassa. Lapset ovatkin Järvsön kunniavieraita. Heitä viihdyttää Loa, Järvsön oma ilveksen pentu, jonka voi tavata rinteessä. Tarjolla on myös uudistunut Loan seikkailupolku. Pari kertaa viikossa Loa esiintyy omassa teatterissaan lastenalueen ”lumialavalla”. Tänä vuonna ohjelmaa ja teemaviikkoja on luvassa ylipäätään paljon. Äidit isät, jotka kenties viettävät päivisin aikaa lasten alueella, voivat nyt nauttia Järvsössä tunnin ajan aamulla vastahoidetusta, laskemattomasta ”Manchester-rinteestä” ja sitten valmistautua päivään kahvikupposella.

Lisätiedot: Järvsö turistbyrå, 0651-403 06 Peter Augustsson, VD Järvsöbacken, +46 70-319 20 78 Lataa kuvia lehdistökäyttöön: www.jarvsobacken.se/press

Tietoa muista ruotsin talvikohteista: www.talviruotsi.fi

Älä epäröi ottaa yhteyttä, jos haluat apua Ruotsiin liittyvän jutun kanssa!

Joonas Halla
VisitSweden