19. syyskuuta 2012

Åren talvi on täynnä uutta

Åren kohdepäällikkö Niclas Sjögren Berg kertoo, että tulevaa kautta varten on panostettu erityisesti Duvedin alueen kehittämiseen. Alueen uusiin panostuksiin kuuluu entistä alemman hiihtolippuhinnan ohella tapahtumatarjonnan lisääminen. Lisäksi vieras voi myös ostaa ainoastaan Duvedin alueen kattavan Ski Passin, johon kuuluu myös Tegefjällin alue. Duved on hyödyntämätön helmi, joka tarjoaa korkealuokkaista laskemista. Alueen Ski Pass –hiihtolipun hinnan laskemisella haluamme tarjota houkuttelevan vaihtoehdon niille, joilla ei ole tarvetta hyödyntää koko Åren alueen tarjontaa.

Satumaisesti valaistu Åre

Viime kautena Åre otti käyttöön VM 8-rinteen yhteydessä uudenlaisen valaisujärjestelmän, jonka avulla luonnosta ja lumesta luodaan mystinen, vanhoihin taruihin pohjautuva “satumaailma”. Uutta, kansainvälistäkin huomiota herättänyt valaisukonsepti laajenee tulevana kautena ja siinä tullaan hyödyntämään myös ääntä. Lopputuloksena on todennäköisesti maailman pisin valaistu lasku, yhteismitaltaan 3500 metriä.

Suorin lennoin perille

Suomalaisten Åren kävijöiden pitkäaikainen toive toteutuu, kun Blue1 aloittaa joulukuussa uuden nonstop-yhteyden Helsingistä Åren Östersundin lentokentälle. Uusi lentoyhteys tarjoaa kilpailukykyisen vaihtoehdon matkustaa Åreen ja jatkaa osaltaan kohteen kansainvälistymistä. Helsinki-Östersund -reittiä lennetään torstaisin ja sunnuntaihin joulukuun lopusta huhtikuun alkuun.

Palveluun panostaminen jatkuu

SkiStar Åre on jo viiden vuoden ajan tehnyt määrätietoisesti töitä entistä paremman asiakaspalvelun eteen. Web-pohjainen asiakaspalvelukoulutus on asiakaspalautteen mukaan osoittautunut erittäin toimivaksi. Kehittyäkseen entistäkin paremmin asiakkaansa vastaanottavaksi kohteeksi Åre on nyt päättänyt viedä koulutusohjelman seuraavalle asteelle ja ottaa vieraat osaksi sitä.

Iglut keskellä rinnettä

Yksi tulevan kauden jännittävimmistä uutuuksista sijaitsee 1000 metriä meren pinnan yläpuolella, keskellä Åren rinneverkostoa. Paikalle, josta avautuu näköalaa koko Åredalenin yli, tullaan rakentamaan lumi-igluja, jotka tarjoavat vieraille majoitusta, ruokaa, porekylpyjä sekä erilaisia tapahtumia. Talven 2012 kokeilun rohkaisemana alueella on jo aloitettu jo perustuksien tekeminen tulevan talvikauden igluja varten. Varsinaiset rakennustyöt pääsevät käyntiin heti ensilumen myötä.

Enemmän ruokaa rinteessä

Åre tunnetaan laajasta ja korkeatasoisesta ravintolatarjonnastaan. Ensi kaudella rinteiden ruokatarjonta paranee entisestään, kun Restaurang 720 laajenee peräti sadalla uudella asiakaspaikalla sekä uudella terassilla. Tegefjällissä jo aiemmin toiminut Wig Wam puolestaan laajenee, kun ravintola avaa uuden ruokakodan Åre Björnenin alueelle.

Lisää Åresta: www.are360.com Tapahtumat Åressa: www.skistar.com/are

Pressikuvia: Image Bank Sweden / Åre http://imagebank.sweden.se/search/winter/?q=%C3%85re Skistar Åre http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/skistar-aare/image/list

FAKTAT ÅRESTA: Yleistä: Åre sijaitsee Jämtlannin läänissä, 620 kilometriä Tukholmasta ja 140 kilometriä Norjan Trondheimista. Åressa on kolme hiihtoaluetta: Åre Björnen, Åre sekä Duved/Tegefjäll. Åren ja Åre Björnenin hiihtoalueet muodostavat toisiinsa kytkeytyvän rinneverkoston. Duved/Tegefjällin alueelle on yhteys Åresta liikennöivillä hiihtobusseilla. Aukioloajat: Koko hiihtoalueen odotetaan olevan avoinna 21. joulukuuta. Åren kausi päättyy 1. toukokuuta 2013. Lumitakuu: 14. joulukuuta ja 1. toukokuuta välillä vähintään 10 rinnettä avoinna. Hissejä: 46 kpl, hissikapasiteetti 48 560 henkeä tunnissa. Rinteitä: 102 kpl (18 vihreää, 40 sinistä, 36 punaista, 5 mustaa, 3 valvomatonta/kunnostamatonta) Valaistus: 7 rinnettä Lasten hiihtoalueita: 4 kpl Rinteiden yhteismitta: noin 100 km Rinne pinta-ala: noin 3,2 miljoonaa m2 Pisin lasku: 6,5 km Suurin korkeusero: 890 m Korkein huippu: 1274 m Hiihtolatuverkosto: noin 58 km, josta 15,5 km valaistua Vierailijoita: kaudella 2011 SkiStar Åressa vietettiin 966 900 hiihtopäivää Vuodepaikkoja: noin 31 000 kpl Ravintoloita: noin 50 kpl Baareja ja yökerhoja: noin 15 kpl

Lisätietoa antavat. Skistar Åre, PR Manager Linda Wasell, +46 70 674 74 74, linda.wasell@skistar.com VisitSweden, PR Manager Joonas Halla, +358 50 346 5256, joonas.halla@visitsweden.com

Älä epäröi ottaa yhteyttä, jos haluat apua Ruotsiin liittyvän jutun kanssa!

Joonas Halla
VisitSweden