2. toukokuuta 2011

Kolmårdenin historian suurin uudistus avataan vappuaattona!

Kolmårdenin Safari on uusi ja täysin uniikki kokemus maailmassa. Gondolihissillä safari-puiston vierailijat pääsevät hajuetäisyydelle villieläimistä. Gondolista kuulet leijonien karjunnan, seeprojen kavioden kopinan sekä susiaen ulvonnan aivan uudella tavalla. Safarikokemus on intensiivisempi kuin koskaan aikaisemmin. Safari on nyt ympäristöystävällinen ja tehty eläinten ehdoilla.

”Kuvitelkaa, että pääsette meluisan ja puistoa saastuttavan auton sijasta liikkumaan äänettömästi ja ympäristöystävällisesti puistossa villieläinten seassa. Kyseessä on intensiivinen kokemus, jonka aikana on mahdollisuus nähdä eläimiä eri puolilta maailmaa, vieläpä erittäin läheltä.”, kertoo Kolmårdenin toimitusjohtaja Magnus Nilsson. Täysin uudistettu Safaripuiso avataan vappuaattona 30.4. Lisätiedot ja puiston aukioloajat osoitteesta www.kolmarden.com Teknisiä tietoja Safarista: Safari-radan pituus: 2 640 m Safarin kesto: 26,5 min Korkeus maasta: 2.5-20 m Vaunujen määrä: 78 st Vaunujen välinen etäisyys: 36 m Kapsiteetti: 8 ihmistä per vaunu

Kolmården on pohjoismaiden suurin eläinpuisto, josta löytyvät mm. Safari-puisto, Tiger World, Marine World, Delfinaario, riehuvat gorillaveljekset Enzo & Echo sekä viihtyisä Vildmarkshotellet. Safari-juna tulee toimimaan ympäristö-sertifikoidulla vesienergialla, jolla pyritään vähentämään Kolmårdenin ympäristökuormitusta. Koko Kolmårdenin alue on siirtynyt käyttämään Vattenfallin EPD-vesienergiaa.

Älä epäröi ottaa yhteyttä, jos haluat apua Ruotsiin liittyvän jutun kanssa!

Joonas Halla
VisitSweden