Lehdistötiedotteet 2009

• Tukholma - vihreä pääkaupunki 2010

22. lokakuuta 2009

The Green Capital –palkinto tunnustaa Tukholman menestyksen ilmastonmuutoksen torjumisessa. Palkinnolla halutaan rohkaista Tukholman paikallisia viranomaisia heidän jatkuvissa pyrkimyksissään saavuttaa asettamansa ilmastostandardit.

• Skandinavian suurin perinneruokafestivaali - Taste Delights

30. heinäkuuta 2009

Tukholman keskustaan kokoontuu yli 300 ruoan parissa työskentelevää yksityisyrittäjää, huippukokkeja sekä yli 100 000 vierailijaa. Tule ja maistele tiesi läpi Ruotsin ruokakulttuurin salojen. Taste Delights - tuo Tukholmaan tuhansia palkittuja herkkuja, jotka ovat vähintäänkin yhtä kiehtovia kuin alueet josta ne tulevat. Lisäksi tapahtumassa tutustut Ruotsin uusiin kykyihin, jotka yhdistelevät kansallista perinnettä uudella innovatiivisella tavalla. Ruotsin huippukokit kisaavat ja demonstroivat, miten ruotsalaisista raaka-aineista valmistuvat Ruotsin parhaat ruoat ja juomat. Tänä vuonna tapahtumassa lapset pitävät ravintolaa huippukokkien avustuksella. Luvassa on myös ruokaan liittyviä teatteriesityksiä.

• Ruotsi - Euroopan puheenjohtajamaa.

1. heinäkuuta 2009

Tänään Tsekki luovuttaa virallisesti EU:n puheenjohtajuuden Ruotsille. Kuuden kuukauden aikana, jolloin Ruotsi toimii EU:n puheenjohtajana, järjestetään seitsemässä eri kaupungissa EU:n kokouksia.

Älä epäröi ottaa yhteyttä, jos haluat apua Ruotsiin liittyvän jutun kanssa!

Joonas Halla
VisitSweden